Van eenzijdige beoordeling naar echte dialoog
Opdrachtgever
KLM Catering Services
Expertises
- Programmamanagement
- HR
- Communicatie
- Activatie
KLM Catering Services (KCS) zorgt 7 dagen per week voor alles wat passagiers aan boord nodig hebben: van maaltijden en drankjes tot non-food producten. De ruim 1300 medewerkers zorgen dagelijks voor minimaal 55.000 maaltijden voor meer dan 350 intercontinentale -, Europese - en cargovluchten. Het doel: de beste logistieke dienstverlening in de luchtvaartcatering zijn. Maar hoe zorg je er nou voor dat je medewerkers zich ontwikkelen en met een glimlach en vitaal aan het werk blijven?
Op naar een goed gesprek
Dat begint met een goed gesprek. Een échte dialoog tussen leidinggevende en medewerker. KCS noemt dit een TOP-gesprek. En met een goed gevoerd TOP-gesprek ontdek je wat je mensen drijft, waar ze goed in zijn en waar ze vrolijk van worden. Klinkt makkelijk, maar dat is het voor de meeste bedrijven niet.
Begeleiden én verleiden
Dus brachten wij onze Value9 expertises in. Pragmatisch als we zijn, wisten we in korte tijd voor KCS een gedegen programma te bedenken en uit te rollen voor zowel leidinggevenden als medewerkers. Een combinatie van onze HR vaardigheden en de juiste communicatie aanpak. We trainden zowel leidinggevenden als medewerkers zodat zij het gesprek op de juiste manier konden voeren. Met voor ieder niveau en doelgroep binnen de organisatie andere accenten. Onze HR trainers ontwikkelden de workshops, trainingen en voerden 720 begeleidingstrajecten uit. Maar hoe je iedereen uitnodigt en verleidt zo’n training te volgen? Daarvoor zorgden onze communicatie experts. Van aanpak, uitnodiging tot gespreksstof. Nieuwsgierigheid werd gewekt, het belang onderstreept. En door het direct te doen, pasten medewerkers en leidinggevenden de nieuwe gesprekstechnieken snel toe.