Een idee is meestal vrij makkelijk, de uitdaging zit ‘m toch in de juiste snaar raken en de uitwerking
Mijn naam is Huib. Ik ben een Oosterbeker die in de jaren 90 via Groningen in Amsterdam terecht kwam. Daar woon ik nog steeds, maar in de weekenden ben ik meestal te vinden in – de tuin van – ons vissershuisje bij de Waddenzee. Ik geloof het zelf nog niet, maar in maart word ik toch echt 50. Ooit studeerde ik om diplomaat te worden, maar bij toeval rolde ik in de marketingwereld. Die vaardigheden komen me nog vaak van pas. Ik span me namens Value9 in voor de marketing van vakbond De Unie.
Na 24 jaar loondienst besloot ik eind 2021 dat ik een nieuwe, onafhankelijker weg in wilde slaan. Sindsdien werk ik een deel van mijn tijd voor Value9. Ik kwam er via mijn persoonlijke netwerk terecht. Het begon als een teen in het water. Deze teen beviel en dus werd de teen een warm bad en dat voelt goed.
In een klein team – bestaande uit niners en marketingexperts vanuit de opdrachtgever - écht bezig te zijn met digitale actiemarketing, dat vind ik het leukst aan mijn werk! Wekelijks komen we samen met het team dat we gedoopt hebben tot de Uniecorns. Dan bespreken we lopende trajecten, de cijfers en smeden we nieuwe plannen. We zitten dicht op het vuur en krijgen energie van het tastbare resultaat dat we realiseren.
Er is een wereld van verschil tussen een mooi marketingidee en het tot leven brengen daarvan. Een idee is meestal vrij makkelijk, de uitdaging zit ‘m toch in de juiste snaar raken en de uitwerking. In 2023 zijn we hiermee al een heel eind gekomen. Dit jaar gaan we ‘m naar een next level tillen en ik hoop daarbij als smeerolie te kunnen fungeren.