Een gloednieuwe look 'n feel voor OV-HbR
Opdrachtgever
OV-HbR
Expertises
- Webontwikkeling
- Conceptontwikkeling & design
- Content creatie
- Copywriting
- Activatie
Eerder werkten we met plezier aan de nieuwe website van de UOV (Unie van Onafhankelijke Vakorganisaties). Dit nieuwe en meer up-to-date concept presenteerden wij aan de aangesloten organisaties. Die werden enthousiast en zo kregen we van NTPP de opdracht om hun site een make-over te geven. Hoe leuk dat daarna OV-HbR ook bij ons aanklopte. Hun wens? Een frisse nieuwe look en feel, inclusief nieuwe website, die aansluit bij wie ze zijn. Zodat ze met trots hun leden en toekomstige leden, of liever gezegd hun collega's kunnen laten zien wat ze allemaal doen en waar ze voor staan. Nou, daar worden wij blij van!
Maar eerst: wie is OV-HbR?
OV-HbR is een onafhankelijke vereniging die opkomt voor de belangen van de medewerkers van het Havenbedrijf Rotterdam. Zij zitten namens de leden aan de cao-onderhandeltafel en maken zich hard voor de beste arbeidsvoorwaarden voor hun collega's. Van salaris en vakantiedagen tot werktijden en thuiswerkvergoeding. Ook zijn ze dus één van de aangesloten organisaties bij de UOV.
Van vertrouwde ingrediënten tot een uniek gerecht
Het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl, nieuw logo en een nieuwe website voor OV-HbR was een beetje als het maken van een geweldig nieuw recept met vertrouwde ingrediënten. De wereld van verenigingen, vakbonden en cao-onderhandeling kennen we inmiddels aardig. Net als hoe je (nieuwe) leden aan je kunt (ver)binden. Wij stonden te popelen om ‘iets overheerlijks op tafel te zetten’. Het eindresultaat moest natuurlijk wel uniek zijn en perfect passend bij OV-HbR. Het belangrijkste doel is dat de nieuwe look 'n feel en de website de medewerkers van Havenbedrijf Rotterdam aanspreekt. Dus: informeren, verbinden en nieuwe leden motiveren zich aan te sluiten.
In progress…
We starten - net als altijd - met een kennismaking en brainstorm waarin we de wensen bespreken. Wij zijn op zoek naar unieke kenmerken vertaald in woorden die de organisatie of de mensen die er werken typeren. Dat werd als snel duidelijk: down-to-earth, fris, helder en overzichtelijk. Niet l*llen, maar poetsen dus ;-) Daar houden wij ook van. Lekker aan de slag! Onze Art director en webneuzen staken de koppen bij elkaar en begonnen met schetsen. Na de eerste ronde feedback op de schetsen, pakten we de teksten en content aan. Onze missie om alles naadloos aan te laten sluiten bij de nieuwe slogan: Recht door zee.
Teamwork makes the dreamwork
Gedurende het hele proces werkten we intensief samen met OV-HbR zodat elk detail - van de kleuren en lettertypes tot de opzet van de website - past bij de organisatie. Dit betekent in kleine stappen schakelen met onze opdrachtgever. In korte overzichtelijke stappen waarin we makkelijk konden tweaken zonder dat we de boot in gingen met de strakke planning. Want hé, alles moest natuurlijk wel in de lucht zijn voordat de nieuwe cao-onderhandelingen startten.
Stap aan boord
Met een flinke dosis enthousiasme en trots is de website van OV-HbR gelanceerd. We hopen dat veel collega’s van Havenbedrijf Rotterdam aan boord stappen en dat OV-HbR een koers kan varen waar alle medewerkers van het Havenbedrijf tevreden mee zijn. Benieuwd naar het resultaat? Dat snappen we 😉! Je bekijkt ‘m hier.