Kennis toegankelijk voor iedereen.

Opdrachtgever
Vakbond De Unie
Expertises
- Internal (re)branding
- Contentorganisatie
- Online marketing
- Content creatie
De Unie; de mooiste vakorganisatie van Nederland, zeggen ze zelf. Een vakbond die meer doet dan belangen behartigen en over cao’s onderhandelen. Maar hoe laat je dat zien aan werkend Nederland? Met precies die vraag kwam De Unie bij ons.
En hoeveel meer De Unie is? Nou, dat zal je verbazen. Van juridisch advies en eerste hulp bij vragen over werk, uitkering, inkomen en pensioen tot en met scholing en coaching. Met heel toegankelijke kennis en expertise op het vlak van je loopbaan staat De Unie haar leden, maar ook niet-leden met raad en daad bij.
Vanuit de praktijk de beeldvorming draaien
Dus ga er maar aan staan. Een geheel frisse positionering neerzetten. Als Value9 pakten we dat op onze eigen pragmatische manier aan. Meedraaien op de vloer. Onderdeel zijn van de organisatie. Zo kregen we duidelijk waar het bij De Unie echt om gaat. Toen konden we een plan van aanpak maken waarin contentmarketing een centrale plek kreeg. Bij de uitrol richtten we ons op de draai van de beeldvorming, het vergroten van bereik en het werven van nog meer leden.
Naar vergroten van bereik en ledenaanwas
Het resultaat: een hoger bereik, sterke ledenaanwas en een solide proces op de achtergrond. Met meer focus op de ontvanger, meer sturing op KPI’s en minder werk voor medewerkers van De Unie. Win-win, de experts houden alle tijd om werkend Nederland te helpen waardoor De Unie zichzelf nog sterker op de kaart blijft zetten.